תפריט

רגע לפני קניית רכב ישן ייעוץ עם עורך דין תעבורה מומלץ

מדי שנה מתבצעות בארץ כ-200,000 עסקאות של מכירת רכב משומש מאדם פרטי אחד לאדם פרטי אחר. ברוב רובם של המקרים מדובר במצב של win-win: המוכר שכבר לא זקוק לרכב הישן מקבל תמורה כספית נאה, והקונה נהנה מכלי רכב שמשפר את איכות חייו.

אבל ישנם גם מצבים שמובילים למפח נפש של ממש, וגם נזק כספי, כשבאופן טבעי מי שנמצא בסיכון לכך הם בעיקר הקונים. עפ"י שנערך ב-2014 כמחצית מהנשאלים חשו תסכול לנוכח הקושי למצוא מוכר אמין, זאת בזמן ש-5 מכל 6 קונים הדגישו שהפרמטר החשוב ביותר בעיניהם הוא אמינות.

קבלת ייעוץ מעו"ד שמתמחה בתחום התעבורה היא דרך אפקטיבית לפוגג את החששות שמייצר אי האמון ברוכש, ועוד כדאי לדעת שבשנת 2008 נכנס לתוקף חוק הגילוי הנאות (ובשמו המלא "חוק מכירת רכב משומש – זכאות למידע וגילוי נאות – תשס"ח 2008") שמספק גם הוא לקוני מכוניות משומשות הגנה מפני מעשי מרמה מצד סוחרי רכב.

מה קובע חוק הגילוי הנאות?

עפ"י חוק הגילוי הנאות – שבאופן טבעי כל עורך דין תעבורה מכיר אותו על כל סעיפיו ועל כל האותיות הקטנות שבו – סוחרי רכב מחויבים לספק לקוני רכבים ישנים מסמך שנקרא "טופס גילוי נאות".

זהו מסמך מחייב, שבמקרים של מחלוקת שמתגלה לאחר רכישת מכונית משומשת עשוי להוות הוכחה לחוסר תום לב ולהתנהלות לא ישרה מצד הסוחר המוכר את הרכב, וכמובן לאפשר הגשת תביעה, בין אם בעזרת עורך דין תעבורה ובין אם בלעדיו, ולהוביל לביטול עסקת מכירת רכב ואף לקבלת פיצוי.

במסמך על מוכר הרכב לציין כל פרט ופרט אשר רלוונטי לרכב: כמה בעלים היו לו, פרטי הבעלים, האם נגרמו למכונית פגיעות ואם כן איזה, הקילומטראז' העדכני של הרכב ועוד.

עוד חשוב לציין שהאחריות על מתן טופס הגילוי הנאות מוטלת על הסוחר. אין מתן טופס זה הינו עבירה פלילית, ובמקרה שמתגלה מחלוקת, ניתן לתבוע את הסוחר – רצוי בעזרת עורך דין תעבורה – ובית המשפט ייחס חשיבות רבה לאי מתן הטופס.

עורך דין תעבורה ובדיקת עיקולים

בנוסף לחשיבות הרבה של המצב המכני של המכונית, ישנה כמובן חשיבות גם למצבה בהיבט המשפטי, וגם כאן כדאי להכניס לתמונה עו"ד תעבורה.

עורך דין תעבורה מנוסה יוכל לוודא שעל הרכב המשומש שברצונכם לקנות לא מוטל שום עיקול או שעבוד, ובכך למנוע עוגמת נפש, טרחה רבה ובזבוז זמן יקר שעלולים להיגרם לכם אם תקנו רכב שבעצם לא שייך חוקית לאדם שמצהיר כי הוא הבעלים שלו.

קבלת ייעוץ / הצעת מחיר או שירות לקוחות :

השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליך

באנר קפה במוסך מורשה בפתח תקווה

בדיקת הרכב לפני טסט >

הכן רכבך לטסט ובצע בדיקות מוכנות כללית לקראת הגעתך למכון הרישוי