תפריט

טיפים ודרכים להוזלת ביטוח הרכב

רגע אחרי כניסת הגזירות הכלכליות החדשות, צו השעה הוא למצוא את הפינות שיכולות  להוזיל את החיים- הדרכים בהן ניתן לשלם מעט פחות. אחת ההוצאות הנכבדות של משק בית ישראלי היא ההוצאה על תחבורה. כל דבר הקשור ברכב בארץ – יקר. לרכוש רכב, הטיפול במוסכים, הדלק – וכמובן גם ביטוח הרכב. אז איך אפשר בכל זאת להוזיל לפחות את הסעיף הנכבד הזה בתקציב?

להבין ממה המחיר מורכב – להבין איפה אפשר להוזיל

פוליסת ביטוח רכב מורכבת משני חלקים עיקריים: ביטוח חובה וביטוח מקיף. ביטוח חובה הוא ביטוח שאחראי לשלם על הנזקים שנגרמו  לנהג, לנוסעים ולהולכי הרגל במקרה תאונה על נזק גופני שנגרם להם. בניגוד לביטוח חובה, המדבר על פגיעה בגוף, ביטוח מקיף (וביטוח צד ג' אשר לרב כלול בו) נוגעים לביטוח רכוש. ביטוח מקיף לרכב המבוטח עצמו, וביטוח צד ג' לרכוש שנפגע עקב תאונה עם הרכב המבוטח.
ישנם שני אלמנטים המשפיעים על קביעת מחיר הביטוח: הסיכוי שמקרה הפעלת הביטוח יתרחש, וגובה הנזק שיגרם. ככל שהסיכוי שמקרה הפעלת הביטוח יתרחש עולה, כך עולה גם מחיר הפוליסה. במקביל, ככל שגובה התשלום שאותו תצטרך חברת הביטוח להוציא במקרה של הפעלת הביטוח עולה – גם אז יעלה מחיר הפוליסה.
בכל הנוגע לביטוח חובה – גובה התשלום אינו ידוע מראש ואינו תלוי בדבר. במקרים של ביטוח מקיף, ככל שמחירו של הרכב יעלה (בין אם מדובר במחיר תיקון או במחיר רכישה) – יעלה איתו מחיר ביטוח אותו הרכב. המרכיב המשמעותי יותר שעליו יש לצרכנים שליטה רבה יותר הוא דווקא נושא הסיכוי – מה הסיכוי שיתרחש מקרה הפעלת הביטוח? כיצד ניתן להוריד סיכוי זה?

להוריד את הסיכוי להקלע תאונה

הסיכוי להקלע לתאונה תלוי בהרבה מאד גורמים: איכות וניסיון הנהג, משך הזמן שבו הרכב מבלה בנסיעה, כמות ואיכות המערכות המותקנות בו המיועדות למנוע תאונה. כל הגורמים הללו באים לידי ביטוי במחירה הסופי של פוליסת ביטוח הרכב.

הגורם האנושי

איכות וניסיון הנהיגה באים לידי ביטוי בהוזלת מחירי הפוליסה לנהגים שלא צברו פסילות רישיון, שלא תבעו בעבר את חברת הביטוח בשנים האחרונות, נהגים מנוסים יותר (ותק בנהיגה) ומבוגרים יותר (מעל גיל 23). כאשר הנהג אינו ידוע, כל ההטבות הללו במחיר ירדו לטמיון ולכן, על מנת להוזיל את מחיר פוליסת הביטוח לרכב כדאי לצמצם את שמות הנהגים ברכב לאותם אלו שינהגו בו בפועל.
הסטטיסטיקה מוכיחה כי נשים מעורבות פחות בתאונות – וגם הן יזכו בהנחה על ביטוח רכב. אלו שיבחרו לפנות את כסא הנהג לטובת האשה בבית ולרשום את ביטוח הרכב על שמה בלבד – יחסכו.

רכב בחניה או רכב על הכביש?

ככלל, רכבים שיהיו מעורבים בתאונות הם רכבים הצוברים קילומטרז' גדול. ככל שרכב מבלה יותר בחניה ופחות בנסיעה כך סיכוייו להיות מעורב בתאונה פוחתים. אמנם – כל נהג והרגליו, כל נהג וצרכיו, אך לעתים ישנו מכנה משותף העוזר להשאיר את הרכב בחניה ולא על הכביש.
שתי דוגמאות מוצלחות לכך הם שומרי השבת וחג, וחיילים השבים הביתה רק בסופי השבוע. שומרי שבת וחג משביתים את רכבם מנסיעה בימים אלו ולכן מורידים את סיכויים להיות מעורבים בתאונה. מנגד, גם חיילים השבים רק בסופי שבוע ורק אז עושים שימוש ברכב נוהגים פחות ממי שנוהג כל ימות השבוע. במידה ודברים אלו רלוונטיים עבור נהגי הבית, כדאי לציין זאת באזני חברת הביטוח כיוון שפוליסות ביטוח רבות כוללות סעיפים המעניקים הנחות על שימוש דומה ברכב.

וגם הרכב עצמו

אחרון חביב הוא סעיף מערכות הבטיחות המותקנות בכלי הרכב. ישנן מערכות בטיחות אשר מטרתן הינה מניעת תאונה וצמצום הנזקים (לגוף ולרכוש) בעקבות תאונה. בכלי הרכב החדשים, מערכות אלו לעתים קרובות מותקנות, בייחוד כאשר מדובר בדגמים יקרים ויוקרתיים. גם בדגמים פשוטים יותר ניתן להתקין מערכות בטיחות אשר יורידו את הסיכוי של הרכב להיות מעורב בתאונה, ולקבל הנחה מחברת הביטוח בעקבות כך.

קיימות שיטות רבות להוזלת ביטוח הרכב, החל משינוי גובה ההשתתפות העצמית והסכמה מראש לתקן את הרכב במוסכים יעודיים בלבד, וכלה בהתקנת מערכות בטיחות מתקדמות. כדי לזכור כי אמנם השיטות הראשונות המוזכרות יורידו את מחיר הפוליסה, אך עלולים לשלם עליהם מחיר גבוה לאחר התרחשות תאונה. מנגד, השיטות שפורטו לעיל, לא רק שיוזילו את מחיר הביטוח, אלא גם יצמצמו משמעותית את הסיכוי לתאונה.

קבלת ייעוץ / הצעת מחיר או שירות לקוחות :

השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליך

באנר קפה במוסך מורשה בפתח תקווה

בדיקת הרכב לפני טסט >

הכן רכבך לטסט ובצע בדיקות מוכנות כללית לקראת הגעתך למכון הרישוי